Wednesday, 9 May 2012

Ragam hati

Assalamualikum warahmatuhu taala wabarakatuh.

suasana kt jengka aku kot :)

Masuk hari ni, cukup setahun 7bulan rasanya aku peram perasaan nih. tapi tengah dok belek lptop nih, terjumpa lak gambar kt atas tu, bulan lepas aku lukis ok,nampak cam lukisan budak2 kan. orang cakap tak elok kot peram lama2.tak sabit. huh, sebenarnya aku nk cakap bahawa aku nih sesungguhnya dan sesangat lah rindu nk balik rumah ! huwaaa ~

Rindu nak bangun pagi-pagi makan nasi lemak umi wat. rindu nak dengar umi beleter setiap pagi (ok salah aku sebab xkemas tempat tidoq). rindu nak hantar adik g sekolah. rindu teman umi beli barang dapur. rindu itu, rindu ini, rindu sana rindu sini rindu there rindu thore :D . Huh ! kenapa lah lelaki ade jugak nk main rindu2. macam gegurl kot. ^_^ 

Ok. dah tak tau nak cakap ape. rasanya,sampai di sini 
sahaja dulu ye rindu-rindu. sebelum tuh moh la same-same layan lagu hijaz nih :)
wassalam.

RINDU ITU ADALAH
ANUGERAH DARI ALLAH
INSAN YANG BERHATI NURANI
PUNYAI RASA RINDU

RINDU PADA KEDAMAIAN
RINDU PADA KETENANGAN
RINDUKAN KESEJAHTERAAN
DAN JUGA KEBAHGIAAN

ORANG-ORANG BERTAQWA
RINDU AKAN KEBENARAN
KEJUJURAN DAN KEIKHLASAN
KEREDHAAN TUHANNYA

ORANG MUKMIN MERINDUKAN
ANAK-ANAK YANG SOLEH
ISTERI-ISTERI YANG SOLEHAH
KELUARGA BAHAGIA

C/o
PARA PENCINTA KEBENARAN
RINDUKAN SUASANA
MASYARAKAT YANG TERJALIN
AMAN DAN SEJAHTERA

MERINDUKAN TERTEGAKNYA
KALIMAH ALLAH DI MUKA BUMI
DAN DALAM MERINDUKAN
KEAMPUNAN TUHANNYA

DAN SELURUH UMAT ITU
MERINDUKAN CAHAYA
YANG MENYINARI KEHIDUPAN
RINDU KEPADA TUHAN

 
LAGU : HJ. AHKMUDI ~ LIRIK : MUNIF AHMAD & ABU NIZAM


leleh air mato den ni haa :'(

3 comments:

.eypgonzales. said...

hargai sebuah rindu tu , kerana rindu tu akan wat kan mereka2 sentiase di ingati .. sabar ye sahabat ! =)

ayong said...

sgguh ak rindu jgak nk tgok kajat sengall,,,hehe

mySs_zue said...

atok tua...where have u been???...